dilluns, 10 de desembre de 2012

Dos pel·lícules (gastronomia, enologia, cine)

S’apropa el Nadal. Una bona època per anar al cine.  Cine, gastronomia però també ens parlen de màgia, de canvi i, sobre tot d'amor, afecta i comprensió que tanta falta fan! un ingredient que vull desitjar que no falti a cap taula.

El Festín de Babette. Pel·lícula estrenada fa 25 anys. De nacionalitat danesa que va rebre l’Oscar a la millor pel·lícula en llengua no anglesa. El director Gabriel Axel es va inspirar en el relat de Karen Blixen autora també de Memòries de Àfrica

Extraordinària pel·lícula per tots els amants del cine i de la gastronomia que no podem deixar perdre'ns. Ara, tenim l’oportunitat de veure una nova versió  restaurada integralment:  les noves tecnologies han millorat aquest film i tindrem les millors imatges, el color i la definició.

Resum: La història d’una cuinera francesa que fuig d'un mal son de França i arriba  a la costa danesa on  trobarà una societat puritana on es acollida. Com a mostra de gratitud té tan sols un gran desig: oferir el millor dels banquets que es pot cuinar i preparar  a les persones d'aquell poble que l'han acollit. Delicada, extraordinària i exquisida pel·lícula.


La parte de los ángeles. (The Angel's Share)
Un pel·lícula del director Ken Loach. Història d'una oportunitat. Retrata la societat actual i el context de molt nois que són hereus d'aquesta maltractada societat on actualment els índex d'atur és dels més alts en molt temps. On segons el  lloc i en  quin entorn hagis nascut el teu futur no serà gens fàcil.  El treball per ells és un somni llunyà. Però el naixement  del fill del jove Robbie farà que ell vulgui una millor vida pel seu fill.

Els protagonistes de la pel·lícula troben en el treball a la comunitat  una oportunitat de canviar la seva vida. El seu educador serà el mentor per iniciar-los amb camaraderia, comprensió, humanitat i en el món del whisky, els ensenyarà a conèixer i apreciar-lo. Poc a poc s’adonaran  que tenen talent i iniciaran el camí d'experts en les millors anyades i coneixedors de les barriques o bótes dels whiskys més cotitzats. Simpàtica, reflexiva i entretinguda pel·lícula amb un final feliç...que poder voldria una segona part:)). Tothom es mereix una oportunitat. Tan sols els àngels ho saben?.

No hi ha una etiqueta pel cine. (poder la faré) De moment hi ha un apartat en del blog de cuina i cine aquí deixo l'enllaç

10 comentaris:

  1. Ostres, el banquete la vaig veure aquest cap de setmana, me la van deixar amb dvd. Genial!!!!!!! L'altre no l'he vist.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Que bé!! Gemma,
      No et perdis l'altra.
      Una abraçada

      Elimina
  2. Respostes
    1. Te gustaran, del principio al final,
      Un abrazo,

      Elimina
  3. Amiga Fina:
    Veo que te interesa el cine. A mí también me gusta, me gustaba, porque ahora selecciono mucho las películas, ¡hay tantas!¡más que libros!
    Recuerdo El gran restaurante , de Louis de Funès, como entretenida y, podríamos decir, positiva.
    En contrapartida también tengo muy presente, pero ya como algo desagradable, estilo al sin fin de películas terroríficas, con tanto vampiro y muerto viviente que aparecen en la TV, La grande bouffe , de Marco Ferreri.
    De las más recientes, y con el tema del vino, Entre copas , que tampoco me gustó.
    Como ves tengo mis manías sobre los argumentos. El Festín de Babet, de tanto oír comentarios y alabanzas, casi que ya me la sé. En realidad no quiero verla, por si acaso.
    Y la otra que comentas, La parte de los ángeles, un pajarito me detalló el argumento, que me parece interesante, aunque con eso me conformo.
    Pero veo que me he salido un poco por la tangente, es culpa de tus siempre curiosas entradas que nos impactan y consiguen removernos.
    Un saludo,
    Sebastián Damunt

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bona nit, Sebastián,
      Muchas películas juegan o pretenden atraer al público con un mensaje "vendible" de antemano.
      Buena fotografía, actores y resultado un producto que más que una obra es un producto comercial.
      Hay muchas pelis, muchos libros.
      Te propongo una película: Ratatouillle. ¿la has visto? (no te defraudara) Puedes alquilar el vídeo. Compré el DVD.
      Bueno, pues aquí estamos. Muchas gracias por venir, por tu tiempo y el comentario, Gracias!!

      Elimina
  4. El festín de babette, grata `película sobre los pequeños placeres. Profundamente filosófica en su aparente sencillez. Desde la que nos parece gritar que también existe esa gratificación especial.que nos viene dad en forma de cocina francesa alcanzando el estatus de fabula moderna.

    También que la recompensa, cuando se hace lo que se debe de hacer. Es sumamente satisfactoria, tanto para el alma como para el cuerpo. Gran película de sentimientos nobles, que en el fondo es lo que ensalza.

    En cuanto a la segunda película. Como casi todas las de su director,mezclando humor ácido y critica social. Aunque esta vez lejos de la mala leche que suele destilar cuando filma en contra de lo establecido.

    De alguna manera recordándome por el tratamiento cercano de personajes marginalmente inadaptados a esa pequeña gran película que es lloviendo piedras.

    Entrañable y entretenida, con actores casi noveles que te llegan y se vuelven cotidianos. Conseguida mezcla de cata de whisky, ligera critica social e interpretaciones cercanas. Recordándome en cierta manera a su gran obra. Lloviendo piedras por el tratamiento cercano que les da a sus eternamente inadaptados protagonistas.......

    Buena elección de películas con la comida o bebida como eje. Hay muchas mas, pero las escogidas son perfectas. Felices fiestas


    ResponElimina
    Respostes
    1. Agradezco mucho tu comentario y análisis detallado de cada una de las películas. Es un lujo contar con tu opinión después de este comentario sólo resta decir: muchas gracias por dedicar un poco de tiempo!
      Siempre muy bienvenido! Unas Felices Fiestas! Nos vamos siguiendo

      Elimina
  5. Me da que algún párrafo anterior sobra. Seran los duendes de estas fechas. Si quieres puedes arreglarlo. Cuidate

    ResponElimina

Gràcies per venir i escriure la teva opinió. Respondré els teus comentaris amb molt de gust!